czwartek

Umowa na pokonanie nieśmiałości

UMOWA
Ja, niżej podpisany/a ................., zobowiązuję się do podjęcia
walki ze swoją nieśmiałością. W tym celu będę krok po kroku wcielał
w życie zawarte w książce „Nieśmiałość” porady i metody oraz dodawał
swoje własne pomysły. Zacznę od technik najłatwiejszych i gdy
już je wcielę w życie, przejdę do bardziej zaawansowanych. W załączniku
do tej umowy zamieszczę plan działania, który stworzę po przeczytaniu
tej książki. Plan ten pozwoli mi systematycznie ograniczać
swoją nieśmiałość – aż do całkowitego wyeliminowania jej z mojego
życia w dniu ................. 20 ..... roku.
                                                                      Podpis

Ćwiczenie
Wypełnij i podpisz powyższą umowę. Jeżeli ta umowa nie odpowiada
Ci w pełni, to stwórz własny jej wariant.
Na koniec tego rozdziału chciałbym przedstawić Ci jeszcze jeden
sposób na zwiększenie swojej motywacji do walki z nieśmiałością.
Dla mnie takim sposobem było przeprowadzenie się do innego
miasta oraz zmiana pracy. Jednym z powodów tej decyzji było
przeświadczenie, że jeżeli znajdę się w nowym miejscu, gdzie nie
będę mógł korzystać z pomocy bliskich mi osób i będę musiał polegać
tylko na sobie, to zmotywuje mnie to do przezwyciężenia mojej
nieśmiałości. I tak rzeczywiście się stało.
Przed przeprowadzką pracowałem jako dziennikarz specjalizujący
się w tematyce Internetu. Praca ta dla osoby nieśmiałej była
idealna, gdyż bez wychodzenia z domu mogłem kontaktować się z innymi
ludźmi – tylko poprzez Internet. Jednak ta praca nie motywowała
mnie do walki z nieśmiałością. Po przeprowadzce, gdy zacząłem
szukać innej pracy, związanej z większym kontaktem z innymi
ludźmi, zyskałem większą motywację do pracy nad pokonaniem swojej
nieśmiałości.